Handlekurven er tom

Subtotal: 0,00

Kjøpsbetingelser


Priser 
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer mva. Kunder fra Svalbard får trekt fra mva så snart de oppgir sin adresse i kasseløsningen.
Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.

Rabattkoder
Rabattkoder fungerer kun på ordinærprisede varer innenfor den kategorien de er annonsert for. Du kan kun legge inn 1 rabattkode pr ordre. Du kan bruke rabattkoden flere ganger med mindre annet er oppgitt.

Frakt
Frakt koster kr. 75,- Det er fri frakt på alle ordre fra kr. 800,- 
Frakt til Svalbard koster kr. 400,- uavhengig av størrelse på ordre. 

Forsendelse
Alle leveringer skjer med PostNord. Dersom PostNord ikke lever til ditt område blird din pakke sendt med Posten. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Behandlingstiden er normalt 1-3 arbeidsdager. Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som postpakke og hentes på ditt lokale postkontor. Når din ordre er sendt vil du motta en e-post med angrerettsskjema og sporingsnummer. Dette gjør at du kan spore pakken på postnord.no 

Alle varer er lagerført og sendes ut etter senest 3 virkedager. Hvis du ikke har mottatt pakke, sporingsnummer eller hentemelding på SMS innen 1 uke etter at du bestilte må du kontakte oss på post@fitnessfactory.no eller via kontaktskjema. Du kan ha oppgitt feil e-post eller mobilnmummer i din bestilling! 
Vi ber deg også kontakte oss via e-post eller kontaktskjema dersom du skulle få problemer må å få hentet ut pakken din! 

Skader og mangler

Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til selger via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet må du melde dette direkte til den som du kvitterer ut pakken av. Alt som står på pakksedlen er lagt ved pakken. Dersom noe mangler må du si ifra snarest, senest 2 dager etter levering. Dersom mangler ikke meddeles innen den satte fristen mister du retten til korrigering eller omlevering.

Betaling
Kunden har selv ansvaret for sine betalingsavtaler med Klarna. Selger kan ikke bebreides for eventuelle gebyrer som påløper dersom kunden har forholdt seg passiv til sin bestilling, retur eller uavhentet pakke

Dersom betalingen ikke blir registrert innen rimelig tid etter forfallsdato, vil Klarna sende deg en purring med purregebyr på 67 kr per post. Om du ikke betaler denne, vil et inkassovarsel bli sendt med et nytt gebyr på 67 kr. Om du fortsatt ikke betaler går fakturaen videre til et inkassobyrå, og ytterligere renter og gebyr vil tilkomme.

Klarna kan velge å utføre en kredittsjekk og kontroll av personnummer (gjelder ikke ved kortbetaling) Dette er en sikkerhet for at personen ordren skal leveres til virkelig er den han/hun utgir seg for å være. Eventuelle sensitive personopplysninger som bes oppgitt av Klarna vil ikke bli gjort tilgjengelig for selger. 

Bytte/retur 
Du har alltid 14 dager angrett - åpent kjøp - ved nettbutikkhandel. Utover dette gir vi deg 30 dager bytterett på klær og tilbehør. 

Angrerett:
Fyll ut og legg med angrerettsskjema du har fått tilsendt på e-post. Husk at du må returnere varen innen 14 dager etter at pakken er hentet ut. Når din retur er mottatt og godkjent vil varene krediteres fra din Klarna faktura. Eventuell frakt vil ikke bli kreditert og må fremdeles betales (gjelder ikke dersom din ordre var på over 800,- og med Fri Frakt),- Hvis du allerede har betalt vil Klarna tilbakebetale beløpet du har tilgode. 

Bytte vare:
Legg med pakkseddelen som fulgte med varen og skriv på hva du ønsker å bytte til. Dersom du ikke har pakkseddelen kan du legge ved et skriv med navn og adresse og hva det gjelder. Sjekk i nettbutikken først at vi har varen du ønsker på lager!

Kriterier for retur
Pakk varen pent sammen når du returnerer den. Husk at varen skal selges videre, så varen skal være ubrukt, merkelapper må fremdeles være på og originalemballasje skal medfølge. Dersom varen returneres i slik stand at den ikke lenger kan selges som fullprisvare må kunden dekke vareverdireduksjon jf.Angrerettloven §25 tredje ledd.  Kosttilskudd kan returneres dersom forsegling ikke er brutt. Dersom varen ikke leveres tilbake etter oppgitte kriterier kan du tape retten til å heve kjøpet jfr. Forbrukerkjøpsloven §51 første ledd, første punktum. Boxere, sokker og undertøy byttes ikke av hygieniske årsaker.

Returporto:
Returporto til Fitness Factory må kunden selv dekke. Husk å ha AVS (avsender informasjon) på emballasjen. Ved bytte dekker vi porto på sendingen fra oss*. Vi dekker kun porto for 1 bytte.
*gjelder ikke Svalbard

Returadresse:
Fitness Factory
Postboks 101 - Kalbakken
0902 Oslo 

Ved uavhentede pakker og/eller avbestilling etter at varen er sendt 
Varen/e blir selvfølgelig kreditert, men du må allikvel betale for omkostningene Fitness Factory har hatt som følge av din bestilling (frakt til deg + returfrakt) i tillegg til materiale og andre utlegg. jfr. Angrerettloven §36 andre ledd, første punktum og Forbrukerkjøpsloven §41 første ledd, andre punktum. Gebyret for uavhentet pakke er på totalt kr. 270,- Korrigert Klarna-faktura vil bli tilsendt din e-post når vi har mottatt returen. Hvis du allerede har betalt for varene vil Klarna tilbakeføre beløpet, minus fraktomkostniger.

NB: Hvis du ikke har hentet ut pakken din kan det hende at betalingsfristen på fakturaen er utløpt innen vi har mottatt og fått registrert returen. For å unngå ekstra utgifter for deg (purregebyr fra Klarna) anbefaler vi derfor at du utsetter betalingsfristen på din faktura Du kan selv utsette din faktura med 10 dager på "Mitt Klarna" eller du kan be Klarnas kundeservice gjøre det for deg.  

Kundens plikter
Den som er registrert som kunde (18år aldersgrense) hos selger, er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk.

Reklamasjon
Kunden plikter å sjekke innholdet i leveringen så snart den er mottatt. Ved eventuelle mangler eller feil må kunde melde fra til selger innen rimelig tid (14 dager). Før feil meldes til selger, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik selger har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til selger slik at selger kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir selger melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen.

Nyhetsbrev
Nyhetsbrev sendes via MailChimp. Nyhetsbrev sendes kun til personer som har handlet eller selv registrert brukerkonto i vår nettbutikk.
Etter første handel vil du få en e-post med invitasjon til Kundeklubben. Invitasjon sendes kun 1 gang. Hvis du melder deg av denne listen vil du ikke bli meldt inn igjen selv om du legger inn ny bestilling.

Vi innhenter følgende statistikk fra våre nyhetsbrev: når du mottok e-posten, om og når du åpnet e-posten, om du trykket på noen av linkene i e-posten og hvor mange ganger du åpnet e-posten.

Les mer om MailChimp på deres nettside.

Avhjelp
Selger skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av selger, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med selger, betaler ikke selger disse utgiftene. 

Endring i vilkårene
Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Disclaimer
Selger forebeholder seg retten til å kansellere bestillinger eller deler av en bestilling dersom det er grunnlag for det. Tekniske feil i nettbutikken kan oppstå. Hvis en vare er utsolgt forbeholder vi oss retten til å fjerne varen fra ordren. Dersom en vare ligger ute til feil pris vil kunden informeres om riktig pris før varen sendes.

Force majeur
Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er selger fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.